UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE
ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION
Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.
Zdravlje
KAKO BITI IZVRSTAN U ONOME ŠTO RADITE!?
- Detalji
- Objavljeno Utorak, 29 Prosinac 2009 21:26
- Hitovi: 4654
Kompetencije i doba novih tehnologija
Danas u doba suvremenog poslovanja koje obuhvaća elektroničke i internet komunikacije, brze promjene u usvajanju novih i sofisticiranijih tehnologija, neke organizacijske tehnike i znanja koja primjenjuju današnje tajnice u organizaciji svakodnevnih poslova, spadaju u kategoriju višeg obrazovnog stupnja tj. stjecanje određenih znanja izvan osnovne osposobljenosti i stručne spreme za radno mjesto na kojemu radi i kojim rukovodi.
Baratanje vještinama kao što su znanje stranih jezika (u pismu i govoru), rad na računalu koji podrazumijeva odlično snalaženje u osnovnim programima spada u osobnu izvrsnost, ali i izazove koji se svaki dan pred nas postavljaju.
Svakodnevni radn zadatak - upravljanje uredom, osnovni je naš pošao koji se u pravilu sastoji od niza različitih zadataka, čak ponekad i dijametralno suprotnih, i u pravilu najčešće zahtijevaju određenu hitnost uz istovremeno komunikaciju i suradnju s velikim brojem ljudi. Za sve to, naša je sposobnost i mudrost primjena vlastitih komunikacijskih i organizacijskih vještina vještine, prilagodljivost situacijama, samopouzdanje, samokontrolu, snalažljivost i u konačnici uspješno obavljen posao na kraju dana.
Kako bi upravljanje uredom postavili na višu razinu, a time postigli puno veću organiziranost i uspješnost, dobro bi bilo primijeniti načelo „biti u pravo vrijeme, na pravom mjestu i činiti prave stari!! To znači, u svakom momentu koristiti svoje iskustvo, znanje i vještine kako bismo postigli osnovna načela uspješnog ureda kao što su: jednostavnost, preglednost, ekspeditivnost, jednoobraznost, ekonomičnost i točnost.
Naše kompetencije, kao što je znanje, vrijednosti, vještine, motive, uvjerenja i posebno kreativnost moramo usmjeriti ne samo na posao, već i na svakodnevne obiteljske, prijateljske i ostale obveze i okruženja u kojima radimo i živimo. Što ćemo koristiti u poslovnom, a što u privatnom životu, ovisi o nama samima i vrsti posla koji radimo. Sve to od nas zahtijeva izvrsnost u smislu kako i na koji način ćemo graditi stupanj svoje kompetencije.
Što mislim reći! Naime prekrasna je ona misao Sun Tzua o mudrosti, koju bi mogli također upotrijebiti u opisu stvaranja i postizanja izvrsnosti, samo zamijenivši riječ mudrost sa pojmom izvrsnost i dobit ćemo prekrasnu misao, da je „izvrsnost kao putovanje niz planinu. Do izvrsnosti možemo doprijeti tek kad shvatimo da ono što se vidi s vrha planine nije jednako onome što vidimo s njezine sredine ili podnožja. Ova spoznaja ruši naše predrasude, otvara nam duh za usavršavanje i uči nas da poštujemo ono što u početku ne možemo sami vidjeti“.
Osobni pristup poslu, kroz primarni oblik poštovanja i prikazivanje profesionalnosti u stvaranju poslovnih odnosa najvidljivije možemo prikazati svoju profesionalnost i visoku razinu poslovne kulture.
Kako postići izvrsnost!?
Pored „putovanja niz planinu“ na osobnoj razini puno možemo postići stalnom edukacijom o poslovnim vještinama kroz tzv. «Long Life Learning“, što je danas imperativ svake od nas a i povećanje osobne konkurentnost za sve složenijim i odgovornijim poslovima u ovim tržišnim i poslovnim uvjetima. Danas, u vremenima opterećenja i vremenskog i poslovnog, obaveza obiteljskog života, opće žurnosti i svemoguće strke, teško je ponekad u sebi pronaći mir i „hladnokrvnost“ kako bismo ono što radimo napravili sigurno, dobro, na vrijeme i bez greške.
Teško je to ponekad, no iskustvo, ali i greške koje nam se u takvim situacijama dogode, moguće je ispraviti, jer na iskustvu i greškama učim…Najpoznatiji primjer je prekrasne Marie Cuirie koja je sve uspjehe upravo postigla na pokušajima i pogreškama i uvijek je govorila: „Ničega se ne treba bojati, već treba razumjeti. Vrijeme je da počnemo više shvaćati kako bi se što manje bojali“. To ne znači da moramo biti perfekcionisti, bojati se započeti s poslom ako mislimo i bojimo se da ga nećemo uspješno, ili bez greške, riješiti, ne mi samo moramo svoje kompetencije usmjeriti prema najboljem mogućem rješavanju svakodnevnih poslova i radnih obaveza i uspješnom završetku radnog dana!!
Iz svega što volimo i radimo, iz svog slobodnog vremena, ukoliko ga pronađemo, ili aktivnostima u društvu kroz sudjelovanje u radu nekih od civilnih institucija, bavljenja sportom i sportskim aktivnostima, odlazak s prijateljicama na zajedničku kavicu, treba iznalaziti i crpsti snage i ideje kako da u životu svoju izvrsnost dopunjujemo i nadograđujemo, a svoju kreativnost razvijamo u svim pravcima.
Edukacija, najvažniji pokretački alat
Europske integracije u svojim zahtjevima prilagođavanja traže i dosljednost u poštivanju poslovne kulture, koja je sastavni dio svakog poslovnog kodeksa, koji korespondira kroz sve situacije na radnom mjestu, u smislu jasno definirane i prilagođene primjerene komunikacije, a sve na razini poslovne izvrsnosti, što znači ovladavanje svim kategorijama koje tu izvrsnost čine!
Današnje vrijeme, bez obzira na našu zauzetost (i poslovnu i privatnu i društvenu) nudi nam izvrsne mogućnosti različitih vrsta obrazovanja i doedukacija, kao najvažnijeg pokretačkog alata ka postizanju određenih ciljeva i napredovanja kroz sve naše kompetencije, kako osobne tako i okruženja u kojemu djelujemo.
U konačnici, učinkovitost daljnjeg obrazovanja i nastavak usavršavanja na svim razinama , daje pozitivnu i najbolju kombinaciju zajedničkog poslovnog i osobnog uspjeha. No to ne znači da moramo biti „ludi genijalci“, ne, nego jednostavno uključiti nova znanja u kreiranju svakodnevnih poslova, kroz provjeru vlastitih potencijala i mogućnosti koje sami možemo dovesti do bolje efikasnosti i u konačnici do uspješnosti ili izvrsnosti. No, ponekad razmišljajući o Agati Christie, pomislim ipak su genijalci, genijalci, ali da bi bilo dobro „nestati na par tjedana“, a da nitko ne zna gdje sam, možda bi to bio genijalni potez, kao mali dodatak izvrsnosti!
Pripremila: Uppt, Mirela Vidović, 23. prosinca 2009.