UDRUGA ZA PREVENCIJU PREKOMJERNE TEŽINE

ASSOCIATION FOR OVERWEIGHT PREVENTION

Osnovana je u listopadu 2002. godine.
Naša je želja potaknuti svaku osobu na preuzimanje odgovornosti za vlastito zdravlje, jer se samo znanjem o ispravnom načinu življenja, pravilnom prehranom i fizičkom aktivnošću, može raditi na osobnoj prevenciji.

Tjelesna aktivnost

AKTIVNOSTI NA OTVORENOM

Bez obzira na dolazak zime, hladnijih dana,  red je maknuti se iz zatvorenog prostora i izaći na svježi zrak, jer tijelo valja postepeno pokrenuti, rastegnuti i staviti u pogon.

AKTIVNOSTI NA OTVORENOM 

Bez obzira na dolazak zime, hladnijih dana,  red je maknuti se iz zatvorenog prostora i izaći na svježi zrak, jer tijelo valja postepeno pokrenuti, rastegnuti i staviti u pogon.  Vježbe pripreme za vanjske aktivnosti

Za početak vam preporučujemo šetnju: svaki dan 1 - 3 km (20-30 min) gdje ćete se naviknuti na otvoren prostor i svježi zrak. Šetati valja po što prirodnijem terenu (po mogućnosti ne po asfaltu) i to s kratkim prekidima, kada sami osjetimo da je za njih vrijeme. Tijekom prekida moramo pravilno disati, što smo već naučili uspješno primijeniti, a prije šetnje možemo odraditi vježbe za kralješnicu kojima ćemo mobilizirati cijelo naše tijelo.

Za šetnju su potrebne tenisice ili udobne cipele.

Nakon nekoliko dana šetanja, krećemo s vježbama pripreme za vanjske aktivnosti, kojima ćemo aktivirati sve mišiće našeg tijela. Ono je izuzetno potrebno jer će nam samo kvalitetno pripremljeno tijelo za napor, donijeti i željene rezultate, a to su: veće zadovoljstvo samim sobom, bolja kondicija, zdravlje i posljedično - ljepše oblikovano tijelo.

  • Svaki čovjek koji redovito, umjereno i ciljano vježba je mirniji, sretniji, staloženiji, jer vježbanje, a pogotovo na svježem zraku, je nešto najkvalitetnije što možemo priuštiti svome tijelu.
  • Svaki čovjek koji je u boljoj tjelesnoj i psihičkoj kondiciji, lakše podnosi svakodnevne napore urbane sredine i otporniji je na stres.
  • Svaki čovjek koji redovito, umjereno i ciljano vježba je manje podložan bolestima i psihičkim napetostima.
  • Svaki čovjek koji redovito, umjereno i ciljano vježba ima ljepše tijelo, a samim tim i njegovo/njezino samopouzdanje raste.

Mnogo ljudi počinje s vanjskim aktivnostima bez pripreme i onda se događaju ozljede, bolovi u mišićima i zglobovima te prijevremeno zasićenje. Našeg limenog ljubimca ili neku elektroničku igračku, isti ćemo čas odvesti na servis ako ne radi kako treba, a sa sobom baš tako i ne postupamo.

Tonći Šitić,fizioterapeut

Preuzeto, Uppt, studeni 2012.